$('#artwork_content').html("\u000A\u000A\u000A\u000A\u000A\u003Cul class\u003D\u0022gallery\u002Dul\u0022\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/11/21/thumbs/motorovy_clun_1_jpg_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/11/21/thumbs/motorovy_clun_1_jpg_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 1\u0022 height\u003D\u0022320\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/nainterior.340_png_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/nainterior.340_png_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 2\u0022 height\u003D\u0022\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.342_png_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.342_png_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 3\u0022 height\u003D\u0022\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.349_png_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.349_png_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 4\u0022 height\u003D\u0022\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.350_png_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.350_png_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 5\u0022 height\u003D\u0022\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.347_png_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.347_png_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 6\u0022 height\u003D\u0022\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.354_png_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.354_png_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 7\u0022 height\u003D\u0022\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.355_png_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.355_png_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 8\u0022 height\u003D\u0022\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cli\u003E\u003Ca class\u003D\u0022fbox\u0022 href\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.352_png_1000x1000_q85.jpg\u0022\u003E\u003Cimg src\u003D\u0022/files/images/2019/06/16/thumbs/naschody.352_png_480x320_q85.jpg\u0022 alt\u003D\u0022Motorový člun 9\u0022 height\u003D\u0022\u0022 /\u003E\u003C/a\u003E\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u000A\u003C/ul\u003E\u000A\u003Cdiv class\u003D\u0022gallery\u002Ddiv\u0022\u003E\u000A\u0009\u003Ch3\u003EElena Pavlenko\u003C/h3\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cp\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EMotorový člun\u003C/strong\u003E\u003Cbr\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EManta\u003C/strong\u003E\u003Cbr\u003E\u000A\u0009\u003Cstrong\u003EZápadočeská univerzita v Plzni\u003C/strong\u003E\u000A\u0009\u003C/p\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Ch4\u003EAnotace\u003C/h4\u003E\u000A\u0009\u0009\u003Cp\u003E\u0026#8220\u003BManta\u0026#8221\u003B jsem použila jako název svého návrhu lodi, protože mě inspirovalo právě toto zvíře, které je jedno z mořských tvorů, kteří dokáží létat nad hladinou vody. Tělo rejnoka , s ocasem připomínající ostrý šíp , evokuje rychlost a dynamiku. Tento tvar je aplikován, jak na design člunu, tak na logo samotného názvu. Člun je koncipován jako hybrid rekreačního a sportovního typu. Není přizpůsoben pro delší plavbu po moři, kvůli absenci kajuty a zastřešení. Na palubní desku jsem navrhla dotykový display pro ovládání elektroniky, při vypnutí působí palubní deska čistě a elegantně. Loď se ovládá pomocí volantu, umístěném v prostřední části palubní desky. Loď je také vybavená ochranným čelním sklem, pro lepší aerodynamiku a komfort za jízdy. Přední sedačky jsou rozmístěny z obou stran od volantu a jsou nastavitelné. Zadní posezení je maximálně pro čtyři cestující. Pod posezením se nachází úložný prostor s ledničkou. Při řízení řidič většinou stojí, jelikož ve vysokých rychlostech člun naráží do vln a loď se třese. Když řidič zastaví člun, může se posadit na jedno z otočných křesel a odpočinout si. V zadní části paluby je prostor pro odpočinek, kde posádka může relaxovat. V prostoru, mezi řidičem a zadními sedačkami, jsou na bocích umístěny odklápěcí stolky, sloužící k odkládání věcí. Základní rozměry lodi jsou: délka 12,6m, šířka bez křídel 3,3m (s křídly 5.5 m) a výška bez křídel 2.2 m (s křídly 2.9m). Loď je určena maximalně pro 6 osob. Jak již bylo zmíněno, návrh lodi s křídly jsem zvolila, protože křídla zmenšují odpor vody a tím je člun rychlejší. Samotný tvar křídel má obrovský vliv na aerodynamické a hydrodynamické vlastnosti. Spolu s výkonem motoru také ovlivňují rychlost. Během konzultací s odborníky jsem dosáhla optimálního tvaru. Bohužel jsem nemohla provést aerodynamickou zkoušku v programu \u0026#8220\u003BFluent\u0026#8221\u003B, která by mi pomohla vyhodnotit proudění vzduchu a proudění vody vůči trupu lodi a křídlům. Proto nevíme, jak se loď bude chovat za reálných podmínek. Co se týče materiálů, jejich vlastnosti také významně ovlivní chování člunu na vodě. Trup i křídla člunu jsou navrženy z kompozitních materiálů a uhlíkových vláken, kvůli pevnosti odlehčení člunu. Z internetových zdrojů a ergonomických postupů jsem navrhla optimální rozměry a počet schodů, pro snadné a bezpečné užívání. Zvolila jsem variantu nastupování ze zadní části, jelikož díky bočním křídlům není bezpečné nastupovat. Sedačky jsou navrženy stejným postupem. Jsou polohovatelné a otočné. Na přístrojové desce je systém navigace, vysílačka a integrovaný dotykový display s rozšířenými funkcemi, kterými se dá ovládat celý člun, například ovládání kotvy a vysouvacích úchytů na přivazování lany k molu. Uživatel člunu má, díky dotykovému display, plnou kontrolu nad navigací, povrchovým radarem, podvodním sonarem, ovládáním osvětlení a elektroniky, určené pro zábavu. Pro snadný přístup k motoru slouží odklápěcí zadní paluba, odkloní se pomocí hydraulických ramen. Čelní sklo s hlubokým dvojitým ohybem je vyrobeno z masivního skla, které plynule navazuje na čelní část lodi.\u003C/p\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u003Cul class\u003D\u0022awards\u0022\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u0009\u003Cli\u003E+Excelentní studenský design\u003C/li\u003E\u000A\u0009\u0009\u000A\u0009\u003C/ul\u003E\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u0009\u000A\u000A\u0009\u003Ciframe class\u003D\u0022fb\u002Dlike\u0022 src\u003D\u0022//www.facebook.com/plugins/like.php?href\u003Dhttp://www.studentskydesign.cz/cs/2019/artwork/1370\u0026amp\u003Bsend\u003Dfalse\u0026amp\u003Blayout\u003Dstandard\u0026amp\u003Bwidth\u003D450\u0026amp\u003Bshow_faces\u003Dfalse\u0026amp\u003Baction\u003Dlike\u0026amp\u003Bcolorscheme\u003Dlight\u0022 scrolling\u003D\u0022no\u0022 frameborder\u003D\u00220\u0022 style\u003D\u0022border:none\u003B overflow:hidden\u003B width:450px\u0022 allowTransparency\u003D\u0022true\u0022\u003E\u003C/iframe\u003E\u000A\u003C/div\u003E"); $('#content-left .filter li').removeClass('active'); $('#content-left').find('.content').fadeOut(250).filter(function() { return $(this).data('category') == 'galerie' }).fadeIn(250).find('p').cstypo(); if ($slider !== undefined) { $slider.destroyShow(); } var $slider; // $('.gallery-ul:visible').find('li').first().find('img').imagesLoaded(function(){ $('#artwork_content .gallery-ul').not('.active').addClass('active'); $slider = $('#artwork_content .gallery-ul.active').height($('#artwork_content .gallery-ul.active').find('li').first().find('img').attr('height')).bxSlider({ infiniteLoop: false, prevText: '', nextText: '', hideControlOnEnd: true, onNextSlide: function(currentSlideNumber, totalSlideQty, currentSlideHtmlObject){ $('#artwork_content .gallery-ul.active').animate({height:currentSlideHtmlObject.height()}, 250); } , onPrevSlide: function(currentSlideNumber, totalSlideQty, currentSlideHtmlObject){ $('#artwork_content .gallery-ul.active').animate({height:currentSlideHtmlObject.height()}, 250); } }); // }); // content left - fancybox $('#artwork_content .gallery-ul li a.fbox').click(function(e){ e.preventDefault(); var thumb = $(this).attr('href'); $.fancybox({ href: thumb, overlayOpacity: 0.8, overlayColor: '#fff', showCloseButton: false, hideOnContentClick: true, padding: 0 }); return false; }); $(document).keydown(function(e) { if (e.keyCode == 37) { // left $slider.goToPreviousSlide(); } if (e.keyCode == 39) { // right $slider.goToNextSlide(); } });